סטודנטים שלנו בתעשיה – מגזין GO
הצלם גורן ליובונצ'יץ, צלם אופנה ומרצה בכיר במרכז לצילום טכניון, צילם לגליון דצמבר של מגזין GO הפקת אופנה מערכתית שהנושא שלה היה Hard Rock. הפקת האופנה הציגה את טרנד בגדי הרוקרים המשתלבים בלבוש היומיומי. רועי טל, סטודנט של גורן במסלול הלימודים הדו-שנתי להכשרת צלמים מקצועיים המתמחה בצילום אופנה היה אסיסטנט על סט הצילומים.
כמו בכל הפקה שהם עושים יחד, רועי הוא יד ימינו של גורן. לאחר שקיבל את ההנחיות לגבי מערך התאורה, ניגש רועי לבנות את התאורה על הסט. סגנון הצילום נבחר לאופי של הקונספט. תחילה תלה רועי את הרקע והאיר אותו בצורה אחידה באמצעות מבזקים עם רפלקטור רגיל ללא ריכוך. כאשר מאירים רקע לבן יש חשיבות גדולה למידת התאורה על הרקע לעומת מידת התאורה על הנושא. על מנת לא ליצור פער גדול מדי ולגרום לחלביות כללית בתמונה, דאג רועי שהתאורה על הרקע תהיה בדיוק 2/3 צמצם יותר לעומת התאורה על הדוגמנית וזאת כמובן בהתיחס למדידת אור נופל. 1/3 צמצם יותר והתאורה על הרקע הייתה מתחילה כבר "לעכל" במידת מה את הדוגמנית ומורידה באופן כללי את הקונטרסט של הצילום.
כאשר מצלמים דמות באורך מלא על הרקע יש חשיבות גבוהה יותר לדיוק פיזור התאורה על גבי הרקע. רועי בדק כאשר מיקם את המבזקים כי התאורה מתפזרת בצורה אחידה על פני הרקע עד דיוק של 2/10 הצמצם ולאחר מדידת החשיפה קבע צמצם במצלמה אשר יביא את הרקע בדיוק ל-Zone שמונה וחצי – כלומר קרוב מאוד להיות לבן בצורה מוחלטת אך בלי "להישרף". פנים של הדוגמנית, בהתאם לתוכנית התאורה יהיו ב-Zone שש, בהתאם לגוון עורה.
על מנת להגיע לפיזור אחיד של תאורה על פני שטח יחסית גדול כמו הרקע במקרה הזה, יש להרחיק את המבזקים מהרקע במידת מה. במקרה כזה, ייתכן מצב כי התאורה אשר אמורה להאיר אך ורק את הרקע בגלל המיקום שלה תאיר את הנושא. על כן, לאחר כניסת הדוגמנית לסט, מיקם רועי Gobos (מסתירים) שימנעו מהתאורה מלהאיר את הדוגמנית ולמעשה להפריע לתאורה הראשית שאמורה להאיר את הדוגמנית וטרם מוקמה בסט.
בשלב הזה, כל מה שנותר הוא להציב את התאורה על הדוגמנית. על מנת לקבל תאורה קונטרסטית אך יחד עם זאת לא קונטרסטית מדי ובמטרה להוציא פרטים בצורה נכונה בבגדים נבחר למטרה זו Beauty Dish שחובר ל-Boom ומוקם מעל המצלמה ומעט לפניה. לאחר בדיקת החשיפה, הוחלט להוסיף רפלקטור כסוף מלמטה על מנת לפתוח מעט את הצללים ולהוסיף מעט תאורה לחלקים התחתונים של הדוגמנית. בגלל המיקום והמרחק של ה-Beauty Dish, ה-Light Fall-off מהראש של הדוגמנית עד לרגליים היה חצי צמצם – בהתאם למה שגורן ורועי רצו להשיג.
הצילומים התבצעו במצלמת Canon 5D Mark II בפורמט RAW ורועי היה אחראי בצילומים כמובן גם בטיפול בקבצים ובכלל במדיה הדיגיטלית לאורך יום הצילום.
ההפקה פורסמה על פני שישה עמודים בגליון דצמבר של מגזין GO.