ראשי » כתבות צילום

כיצד להסיר את תופעת העיניים האדומות?

אין תגובות

תופעת העיניים האדומות מתרחשת כאשר אורו של המבזק מוחזר מהחלק הפנימי של העין (המלא בנימי דם אדומים). תופעה זו מתרחשת לרוב במצלמות קומפקטיות מפני שהמבזק קרוב מאוד לעדשה של המצלמה. בגלל קרבה זו, מקור האור נמצא כמעט בקו ישיר עם עינו של הנושא המצולם ולכן האור מוחזר מהחלק הפנימי של העין אל המצלמה.

ניתן למנוע את התופעה בשלוש דרכים שונות:

  • להרחיק את מקור אור מהעדשה.
  • לומר לאדם המצולם לא להסתכל ישר לתוך העדשה אלא קצת הצידה.
  • לומר לאדם המצולם להסתכל על מקור אור חזק רגע לפני הצילום על מנת לגרום להתכווצות האישונים. חלק מהמצלמות מצוידות במבזק מקדים שעושה בדיוק את הפעולה הזאת.

אולם מה עושים אם צילמנו את התמונה והנושאים שלנו מזכירים קצת את השטן בכבודו ובעצמו? Photoshop לעזרתנו. ישנן תוכנות המצוידות בפעולה אוטומטית להסרת תופעת העיניים האדומות, אולם אף אחת לא מאפשרת שליטה כמו Photoshop.

בואו נסיר את העיניים האדומות הללו מהתמונות שלנו!

בעזרת Elliptical Marquee Tool אנחנו נסמן את האזור האדום שבתוך העין. במידת הצורך בצעו זום לתוך התמונה על מנת שתוכלו לבצע סימון מדויק ככל האפשר. לחצו על Shift וסמנו גם את העין השניה. בחרו ב- Select > Feather ובחרו בערך ל- Feather . אנחנו בחרנו ב- 2 . כאשר אתם בוחרים את הצבע האדום שבעיניים דאגו שאתם בוחרים רק את האישונים. אפשר בשלב זה ללחוץ על Ctrl + H על מנת להסתיר את קווי הבחירה. אנחנו בוחרים רק את האדום בעיניים על מנת ששאר התמונה לא תושפע מהשינויים שאנחנו עושים.

כעת מה שאנחנו רוצים לעשות הוא להוריד את הצבע האדום. ודאו שאתם נמצאים ב- RGB Mode. אם לא לחצו על Image > Mode > RGB Color . אח"כ לחצו על Image > Adjust > Channel Mixer ובחרו ב- Preview על מנת שתוכלו לראות את השינויים שאתם מבצעים. הורידו את הרמה של הצבע האדום (Red) ל-0%. על מנת לגרום לעין להיראות בהירה יותר הזיזו את הערכים של ירוק (Green) וכחול (Blue) ימינה לכיוון ה-50%.

אחרי שביצענו את שלב הורדת הצבע, נקבל את התוצאה הבאה:

לעיתים יהיה צורך לבנות את האישונים מחדש אחרי הורדת הצבע, אך הדבר קורה לעיתים רחוקות מאוד. זהו התמונה שלנו כעת נראית כפי שהיא הייתה צריכה להיראות מההתחלה.

diggdelicious-buttonstumbleuponTechnoratiFacebookNewsvineRedditYahoo

השאר את תגובתך!

השאר תגובתך למטה, או קשר אל הכתבה מהאתר שלך. באפשרותך גם לעקוב אחרי התגובות באמצעות RSS.

התנהג יפה. שמור על שפה נאותה. הגב בצורה ענינית. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגים הבאים:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>