ראשי » בלוג

מיקי קרצמן – Deleitosa בעקבות W. Eugene Smith

תגובה אחת

נכתב על ידי: ניר דבוראי

Miki Kartzman1

מיקי קרצמן, יליד ארגנטינה 1959, הוא צלם ישראלי מוערך אשר כיום מכהן כראש המחלקה לצילום ב"בצאלאל". קרצמן החל את דרכו כצלם עיתונות של עיתון "חדשות" ונודע בעיקר בשל צילומיו המסקרים את הסכסוך הישראלי-פלשתיני.

בימים אלה מציג קרצמן (כחלק מתערוכה קבוצתית) את סדרת הצילומים שלו הנושאת את השם: Deleitosa
Deleitosa הוא כפר ספרדי אשר נמצא כ- 230 ק"מ דרומית מערבית ל- Madrid בירת ספרד. הכפר Deleitosa נודע בעולם ככפר אשר בו צילם W. Eugene Smith את הפרויקט החשוב שלו- "Spanish Village" בו הוא מתאר בסדרת צילומים כפר קטן ונחשל תחת שלטונו של פרנקו.

Miki Kartzman2

ב- 2007 יוצא קרצמן בעקבותיו של Smith לאותו הכפר בספרד. הוא משוטט עם מצלמתו ברחבי הכפר ומצלם אותו מנקודת מבטו אחרי 57 שנים. קרצמן מרבה ללכוד במצלמתו את רחובות הכפר, את הישן והחדש, את המסורתי ואת הקדמה בקומפוזיציות יפות ומסודרות. אך מצילומי של קרצמן נעדרים האנשים, אשר בנוכחותם העניקו חיים ונופח לעבודתו של Smith.
קרצמן ככל הנראה מנסה בתצלומיו להעביר לצופה את המסר של העיירה המודרנית אשר אבד עליה הקסם הפשטני שאיחד את תושביה בעבר, ולצופה לא נותר לשאול את עצמו האם קרצמן באמת לא הצליח ללכוד את אווירת החיים של אנשי הכפר כפי ש- Smith לכד במצלמתו, או שמא קרצמן אכן לא מצא את האווירה הזאת בזמן שיטוטו בכפר, או שמא מלכתחילה הוא יצא לכפר במטרה של להביא את המודרני ולהעלים את הנופח האנושי. כך או כך קשה שלא לצאת מתערוכתו של קרצמן בתחושה החזקה כי הצילום הוא כלי מאד חזק, מתעתע וסובייקטיבי , בו לצלם יש השפעה כמעט בלעדית על  מה שאנו הצופים נראה ונחשוב לאחר צפייה בעבודותיו.

Miki Kartzman3

Miki Kartzman4

סדרת העבודות של קרצמן מוצגת בגלריה "שלוש" ברחוב חיסין 5 בתל-אביב.
העבודה מוצגת כחלק מתערוכה קבוצתית בשם "ארבעה צלמים", והיא תמשך עד ה- 19.06.10.

קישורים:

diggdelicious-buttonstumbleuponTechnoratiFacebookNewsvineRedditYahoo

תגובה אחת »

  • הלו! האם מישהו גר כאן? « משה הרפז

    [...] צלמים קיבלו את האולם הגדול. תמונה עד שתיים לכל אחד. מיקי קרצמן מוצג בחלל השני. ברשותכם, אתייחס רק אליו, כי איכשהו, [...]

השאר את תגובתך!

השאר תגובתך למטה, או קשר אל הכתבה מהאתר שלך. באפשרותך גם לעקוב אחרי התגובות באמצעות RSS.

התנהג יפה. שמור על שפה נאותה. הגב בצורה ענינית. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגים הבאים:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>